VDI2700 - NĚMECKO

mceclip0

Nová norma pro přepravu nákladu v Německu

VDI 2700 8.1 a 8.2

Poslední dobou se setkáváme s tím, že nám volají zákazníci s tím, že byli zastaveni v Německu policií a kontrolováni kvůli nové normě VDI 2700.
 
Slušně řečeno, je tato nová norma VELKÝ PROBLÉM, pro ty, kteří jezdí do Německa s přívěsem a převážejí auta.
 
Podle této normy, která vešla v platnost od 1.9.2024 musí mít každý přívěs certifikát, že splňuje normu VDI 2700. Bohužel, tuto informaci neměla většina výrobců přívěsů, a tak v současné době na této certifikaci pracují a není vůbec jasné zda bude možné tuto certifikaci získat na starší přívěsy, případně za jakých podmínek.
 
Snažili jsme se získat informace na českém TUV, kde nám bohužel zatím nikdo na emailový dotaz neodpověděl.
 
Ve zkušebně DEKRA byli mnohem vstřícnější, ale bohužel ani oni nevědí jak v dané certifikaci postupovat, jelikož nemají k dispozici metodický pokyn co vlastně musí přívěs splňovat.
 
A to bohužel není všechno, pravidla nově nařizují jak mají vypadat upínací popruhy s ráčnou. Již není možné použít popruh s plastovými průběžnými prvky tzv. "paličky na maso", nově předpis říká, že je nutné použít průchozí návlek, který pokrývá polovinu kola, samotný upínací popruh se nesmí kola dotýkat, a musí být tříbodový, hák před kolem, za kolem a u ráčny. Samozřejmě i popruh musí mít na štítku uvedeno, že splňuje normu VDI 2700.
 
A bohužel ani u popruhů nekončíme. Nově platí, že zakládací klíny musí být u každého kola před i za ním a musí mít certifikaci VDI 2700.
 
To je v kostce vše co zatím víme, každého kdo jezdí s přepravníkem aut do Německa čekají značné investice do vybavení a nebo do pokut.
 
Podařilo se nám získat informační leták z německého TUV, který jsme pro Vás přeložili a dáváme zde k dispozici, aby si každý udělal alespoň základní přehled o nových povinnostech. 
 
 

Nejprodávanější

1 položek celkem
Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz